جمعه, 30 شهريور 1403

پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری

  • ساعت : ۱۴:۱۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ 
  • کد خبر : ۲۱۵۸۵۹
شركت اعضای هیئت علمی پژوهشكده خرما و میوه های گرمسیری درآیین گرامیداشت روز ملی خرما در شهرستان های خرما خیزاستان خوزستان

شرکت اعضای هیئت علمی پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری درآیین گرامیداشت روز ملی خرما در شهرستان های خرما خیزاستان خوزستان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری؛ روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه سال جاری به مناسبت بزرگداشت روز ملی خرمای ایران اعضای هیئت علمی این پژوهشکده  به همراه کاروان ترویجی بهره وری خرما، در استان های خرما خیز خوزستان به عنوان سخنران حضور داشتند.

 دکتر یوسفی عضو هیئت علمی پژوهشکده خرما در روز ملی خرما با حضوردر شهرستان آبادان سخنرانی خود را با موضوع تغذیه متعادل درختان خرما و اهمیت آن در تولید پایدار محصول ارائه دادند. در این سخنرانی نیازهای تغذیه ای نخل خرما و اهمیت کاربرد کودهای ماکرو و میکرو، کودهای آلی و نیز سایر محرک های رشد گیاهی در تولید پایدار محصول خرما و نیز نحوه تعیین نیاز کودی نخل خرما و روش‌های صحیح و اصولی کاربرد عناصر غذایی در زمان و مکان مناسب تشریح گردید. در این مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان مهندس دشتی نژاد، کارشناسان و سایر مسئولین شهرستانی و نیز بهره برداران و نخلداران پیشرو حضور داشتند.

دکتر ضرغامی عضو هیئت علمی پژوهشکده خرما با حضور در روستای شیخ کریم عنافچه شهرستان باوی سخنرانی با موضوع گزارش کاملی از آفات مهم نخیلات در ایران و استان خوزستان با تاکید بر آفات چوبخوار خرما و راه های کنترل آن ارائه نمودند.

دکتر پورقیومی عضو هیئت علمی پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری به همراه خانم سمایی کارشناس ترویج، مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان و کارشناسان جهاد و با حضور نخل داران محترم در باغ کشاورز پیشرو آقای ادیبی گرد هم آمدند. در ادامه دکتر پورقیومی کارگاه آموزشی با عنوان نقش عوامل به باغی و تغذیه در کنترل عارضه‌ خشکیدگی خوشه خرما برگزار کردند.

مهندس امانی با حضور در روستای جنگیه شهرستان کارون با موضوع بیمارهای نخیلات سخنرانی خود را ارائه نمودند. 

همزمان دوره به صورت آنلاین در شبکه برکت خوزستان همرسانی شد. در پایان دوره آموزشی اعضای هیئت علمی پژوهشکده خرما به سوالات نخلداران پاسخ های علمی و فنی دادند.

 

photo13658141278.jpg

photo13656061887.jpgphoto13674878467.jpgpresentationخرما.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها